19 augusti 2010

Yes!

Utvilad, och laddad till tänderna!
Här ska tränas!

Idag är det bröst och triceps (muskeln som sträcker armen).

Triceps
Dips, övningen som jag nu har lite som ett riktmärke att utveckla under hösten.
Frenchpress, liggande på rygg armarna rakt upp mot taket, böja i armbågsleden.
Triceps pushdown, stående med rakt handtag som är fäst i en kabel uppifrån, sträck armen.
Så ser tricepspasset ut, bröstpasset är inte lika strikt planerat.

Så, först styrketräning, sen klientpass. Därefter lite ringfokus på jobbet, har flera som vill att jag ska ta kontakt med dom, så då planerar jag in det, så det blir gjort.
Lite ledig tid, sen i kväll konsultation med intresserad SATS-medlem och en klienttimme med en ny klient.

Vill dessutom få in ett roddintervallpass före eller efter eftermiddagspasset.
500 meters rodd i bra tempo, inte över 2 minuter iaf på de 500m, 1 minuts vila, sen 500 meter igen. Totalt 10 st, men om jag tappar så någon 500 metersperiod tar mer än 2 min, så avbryter jag. Riktigt jobbigt, och detta får mig att tänka på en träningskompis från Stockholm, hon är helt galen när det om det handlar om träning, så hon kommer få ett eget inlägg här i bloggen senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar