20 augusti 2010

Rygg-Mage

Körde ett riktigt bra rygg-magepass idag på gymmet innan jag drog hem och käkade, som jag gör nu.

Strikt med hastigheten och tekniken.

Rygg:
Marklyft, på lätt vikt, lite respekt för den än.
Sittande rodd: 3 x 60 kg(8st, 8st, 7st)
Latsdrag 3 x 55 kg (11 st, 9 st, 9 st)
Ryggresningar 3 set (8 st, 8 st, 6 st)

Mage:
Raka och sneda crunches, räknade inte, men kanske 15 st raka, lika många för sidan, 3 set.
Plankan: 2 ggr x max. Sjukt jobbigt, orkade inte kolla tiden.
Sen var det klart!

Summering: Ett riktigt bra pass. Jag märker att jag är inne i en bra period nu. Härligt!

Summering 2: Roddintervallerna igår, vart 6 st. Hjärtat höll på att hoppa igenom bröstkorgen. Hade 179 i puls som mest och snittade 163, fick inte ner slagen efter 4 intervaller, och då är det en tidsfråga innan det tar stopp. Min uppsatta maxtid som jag inte fick överstiga var ju 2 min på 500 meter, och den 6:e rodden var på 1.59. De fyra första gick runt 1.50. Otroligt jobbigt, men kul!
Ovärderlig när jag konditionstränar!

Ikväll är det barfotalöpning som gäller. 25 minuter siktar jag på, inomhus på löpbandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar