31 augusti 2010

Träningen då?

Igår måndag kördes det axlar och biceps. Idag var det bröst och triceps. Gick helt ok. Men jag hade en sak i bakhuvudet som gjorde det svårt att fokusera på träningen.

Jag gjorde en kaloriberäkning på mig själv efter att ha fått lite hjälp att mäta min fettprocent. Kaloriberäkningen sa att jag skulle ligga på 4468 kcal om dagen för att gå plus/minus noll. Min tanke är ju att öka i muskelvikt, så jag vill alltså ligga på ett kaloriöverskott. Det i sin tur innebär att jag ska äta runt 4800-5000 kcal/dag.
Det gjorde mig lite fundersam om jag verkligen ens är i närheten av det, så jag kan tillgodogöra mig min träning på det sätt jag vill. Finns väl egentligen ingenting annat att göra än att köra kostdagbok några dagar för att få koll på hur mycket jag äter.

När tankarna börjar snurra, så är det svårt att nypa till den där sista repetitionen, och jag känner mig svag, orkeslös, för jag har ju inte fått i mig tillräckligt med energi (vilket jag inte vet eftersom jag inte gjort dagboken än).

Livsmedelsverkets hemsida är bäst (tycker jag) när det ska beräknas kalorier
http://www7.slv.se/Naringssok/

Imorgon är det rygg, och då ska jag inte vika ner mig! Rygg är nog den roligaste muskelgruppen att köra just nu, just för att jag vill försöka åstadkomma en förändring i min hållning med min ryggträning. Träna rygg, stretcha bröst, för att få bak axlarna lite och räta upp min hållning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar