22 augusti 2010

Löpningen

Passet avklarat, och jag måste säga att jag är nöjd.
1 timme och 13 minuter totala sträckan 14 km, snitthastighet på ca 11,5 km/h. Allt enligt min klocka, som tyvärr bråkade lite med mig idag. Batteriet i sändaren från bröstkorgen måste ha tagit slut, för det började strula med pulsen efter ca 30 minuter. Klockan visade noll i puls någon gång. Mot slutet vart det svårare och svårare att få den att visa pulsen.

Passet gick fint, bestämde mig att ligga på en puls på runt 145 slag per minut. Ett tempo som innebär att jag inte blir speciellt sliten, inte på den tiden jag sprang idag åtminstone. Ska jag bli sliten i det tempot, så behöver jag löpa längre. Framför allt så tränas hjärtats tömnings- och slagkapacitet, alltså: hjärtat slår effektivare, vilket betyder bättre kondition.
Idag vart de de "vanliga" skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar