22 augusti 2010

Ben

Söndag!
Den dagen som vi valt att kalla för vilodagen inleddes med ett benpass.
Inget jättehårt, men säkerligen tilltäckligt hårt för att ha känning i benen imorgon.
Just exakt det är anledningen till att jag inte kör mina ben så ofta som övriga muskelgrupper.
Jag anser inte ha "tid" att ha träningsvärk i två dagar i benen. Min löpning kommer bli lidande då, och det vill jag inte. Speciellt inte då jag springer lite med mina klienter.

Knäböj: 4 set, 40 kg 10 st, 60 kg 10 st, 65 kg 10 st, 60 kg 10 st.
En övning som jag känner att jag kan ge mer i, men jag vill få in tekninken, så jag skyndar
långsamt.
Upphöjda ståendeutfallssteg (bakre benet på en bänk, främre på en hög stepbräda, för att
komma långt ner med knäet, och jobba med benet mer flekterat än i vanliga utfallssteg:
3 set/ben, 4 kg hantlar (som jag lägger bort efter några reps) x 10 st.
Bencurl i maskin: 3 set x 50 kg.

Tanken är att jag ska ut och springa i kväll, men det är inte alls bestämt. Söndag är ju "vilodagen", men jag vill ha ett entimmars löppass i benen.
Ungeför så här med utfallsstegen, men högre upphöjt för det främre benet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar