3 november 2010

Repanjobb

Börjar dagen som receptionist på SATS idag. Trötta ben bär mig genom ett stormigt Skåne. Klockan 6.15 är en väldigt tidig tid för mig, men nu är jag här, och jag är inte alls lika trött längre. Jobbar fram till 10.15 och efter det så blir det egen träning.



Styrketräning för axlar och hör nu: ben. Jag kör ju ben väldigt sällan, tyvärr. jag upplever det som svårt att få in det i mitt tränings/jobb-upplägg. Jag får alltid sån sjuk träningsvärk i benen, och det fungerar inte riktigt med löpningen, och till viss del att man ska jobba med sina klienter. Jag vet att många tror att mitt jobb handlar om att säga "kom igen, en till. Lite mer. Ta i", men det är inte så jag ser på mig själv. Absolut är det min uppgift att se till att hon/han blir sliten (förutsatt att det är det som är syftet med träningen). Men min primära uppgift är att se till att träningen bedrivs säkert, med så liten skaderisk som möjligt. Vilket innebär att jag måste hålla koll på tekniken och försöka undervisa min klient så hon/han får en förståelse för sin kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar