3 november 2010

Ben

Jättetrött i benen nu efter ett halvhårt benpass. Halvhårt i den bemärkelsen att jag nog kunde ha kört mer övningar för benen, jag gick dock för fullt de tre övningar jag körde:

Knäböj 10 x 3 set
Upphöjda utfallssteg 8 x 3 set, både höger och vänster ben
Sittande bencurl i maskin 8 x 2 set



Är tämligen säker på att det kommer kännas imorgon, men lite lagom. Jag får vänta med att köra stenhårt med benen. Det var riktigt skönt faktiskt, blev sugen på att köra mer ben faktiskt.

Två axelövningar också, båda två för axelns mellersta del:
Stående hantellyft åt sidan 3 x 9, höger och vänster arm separat
Sidolyft igen, men nu med ett gummiband som motstånd

 M. Deltoideus pars acromialis

Jag är fasen nöjd med dagens pass!

2 kommentarer:

  1. hahaha...Jag kommer nog känna det imorgon, tids nog blir det hårt!
    :)

    SvaraRadera